perjantai 4. lokakuuta 2013

Kun ne muut niin kyllähän minäkin

Olen jo useamman vuoden kateellisena ihaillut lahjakkaiden ihmisten inspiroivia käsityblogeja. Haaveissa on ollut oma, muttakun, noh... mulla on huono tapa olla saamatta asioita aikaiseksi! Ajattelin, että nyt kun yritän saada opinnot mahdollisimman valmiiksi kuluvan lukuvuoden aikana, voisi tästä tullakin jotain. Käsi ylös, kuinka moni on tärkeän työn deadlinen lähestyessä huomannut jopa ikävien kotitöiden tuntuvan kutsuvilta? Uskoisin siis tämän vuoden olevan tuottoisa käsityörintamalla ja kun on valmiita töitä, on myös jotain mistä blogata!

Omien askarrusten dokumentointi houkuttaa siitäkin syystä, että reilun kymmenen vuoden mittaisella näpertelyuralla on tullut tehtyä monta työtä, joita ei enää edes itse muista. Olen myös turkasen huono tekemään muistiinpanoja, jos ohjetta jollakin tavalla muokkaan. Tai edes kirjoittamaan ylös, minkä ohjeen mukaan työ on tehty. Jospa tämä bloggaaminen mua tsemppaisi siihenkin. Olisi yhdessä paikassa kirjattuna onnistumiset ja stiplut, joista vois vaikka ottaa sitten seuraavalla kerralla opiksi. Jos muistaa.

Tekniikoista lähinnä sydäntä ja sormenpäitä on neulonta, mutta usean vuoden jälkeen olen keräämässä rohkeutta taas ompelemisen aloittamiseen. Lähikuukaudet tulevat varmasti täyttymään siinä vastaan tulevista haasteista. Saattaa joukkoon eksyä myös tuskailua kandin teosta. Kädessä pysyy myös virkkuukoukku ja huovutusneula, ja yritän sillointällöin perehtyä johonkin uuteen tekniikkaan. Jos aika riittää. Mun käsityöt valmistuu silloin kun siltä tuntuu. Vaiheessa on jatkuvasti useampi työ kerrallaan, että voi aina fiiliksen mukaan käydä kiinni siihen, mikä milloinkin innostaa. Nyt voisi saada jotain valmiiksikin, niin pääsisi siitä täällä hehkuttamaan!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti